BTS + BT21

0 Comments

(doba čtení 3 minuty)

Maskoti jsou ambasadoři značek, týmů, zájmových skupin či lokací. Většinou se jedná o roztomilé designové postavičky nebo zvířátka. V Asii je jejich vzhledu věnována obzvláštní pozornost – přítomnost maskota zvedá popularitu a ruku v ruce s tím i prodejnost. Nepovedený maskot se naopak může stát terčem posměchu, jestli se však spolu s ním sníží i výnosy, je diskutabilní; lidé jsou zvědaví a různé obskurní kuriozity je přitahují.

(obr. vlevo: jeden z povedených maskotů N Seoul Tower v Jižní Koreji, obr. vpravo: nechvalně proslulý maskot města Nara v Japonsku)

Jihokorejskou hvězdou jasnou mezi maskoty jsou BT21.

BT21 vznikli v roce 2017 jako spolupráce mezi LINE FRIENDS (populární korejské postavičky) a světově známou kpopovou skupinou BTS. Nedlouho poté se ukázalo, jak geniální marketingový tah to byl. Skupina BTS tehdy fungovala na scéně již 4 roky a její popularita stoupala raketovou rychlostí po celém světě. Zadat sedmi členům úkol nakreslit roztomilé postavičky, které by rozšířily řadu existujících zvířecích přátel, se rovnalo jistému úspěchu.

A tak se jednoho dne sešli členové BTS v Line Friends Store v soulském Itaewonu u hranatého stolu, dostali do ruky papír a fixu a začali si kreslit:

(celý záznam o vzniku postaviček má 13 krátkých dílů, všechny dostupné na Youtube)

Během procesu kreslení členové do postaviček, ať už vědomě či nikoliv, vložili kus sebe sama, a tak jsou výsledné výtvory podobné svému tvůrci. Pokud BTS dobře znáte, uvidíte, jak se v každém z BT21 odráží vzhled, povaha a/nebo koníčky daného člena.

BTS samozřejmě nejsou profesionální kreslíři, proto jejich počáteční návrhy dokončili lidé, kteří téhle práci rozumí… a že se v některých případech opravdu nadřeli.😊

Pojďme si tedy představit sedmero unikátních animovaných postaviček a jejich šedobílého ochránce (v závorce vedle názvů je uvedeno jméno člena BTS, který se podílel na vzniku):

KOYA (RM)

Inteligentní koala má skvělé nápady a hluboké myšlenky, ale právě z urputného přemýšlení se mu chce pořád spát.

RJ (Jin)

Dobrosrdečná lama ráda vaří a jí. Je zdvořilá za všech okolností a dohlíží na mladší členy své „rodiny“.

SHOOKY (Suga)

Kulatý vtipálek rád vymýšlí žertíky a drobné zlomyslnosti namířené na jeho kamarády. I ve svízelných situacích nás učí, jak se dívat na věci s humorem a nadhledem.

MANG (J-Hope)

Totožnost tajemného tanečního nadšence s maskou koně byla nedávno odhalena a nechala fanoušky rozdělené na dva tábory – příznivce skutečné identity a odpůrce.

CHIMMY (Jimin)

Žluté štěně reprezentuje celkovou náturu skupiny BTS „work hard, play hard“.

TATA (Taehyung)

Princ planety BT disponuje nadpřirozenými schopnostmi a superelastickým tělem. Je to zvídavý podivín s uměleckými sklony a velkým srdcem na správném místě.

COOKY (Jungkook)

Králičí drsňák často posiluje a chce se stát velkým svalnatým ušákem. Žádná výzva není problém pro jeho nezlomnou vůli a výdrž.

VAN

Vševědoucí robot nepřetržitě ochraňuje BT21 a symbolicky zosobňuje fanoušky skupiny, kteří si říkají ARMY.

Raketový nárůst popularity postaviček vedl k vytvoření BT univerza, ve kterém spolu všichni žijí, navštěvují se, zažívají drobné strasti, velké radosti a dohromady je drží pevné pouto přátelství.

(všechny příběhy jsou dostupné na BT21 Youtube Channel)

Kamenné i online obchody po celém světě umožňují fanouškům nákup roztomilých maskotů v podobě nejrůznějšího merche, jak s oblibou říkám „od sirek až po letadla“ 😊 …

mf_bt21-11
mf_bt21-12
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

…LINE FRIENDS kavárny nabízejí BT21 nápoje a rychlé občerstvení…

mf_bt21-13
mf_bt21-14
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

…a nejzarytější fandové psychoticky vyplňují asijské profily rozsypaným čajem, aby se mohli stát jedněmi z mála neasijských hostů limitovaných kaváren a po zbytek života pak vzpomínat, že veškerý ten čas a uvalené peníze stály za výjimečný zážitek.

-endy-

OSLÍKUV SPECIÁL:

– k „odhalení Manga“ si dovolím poznámku, že bylo trapné a osobně jsem vnitřně nastavený tak, že nikdy neproběhlo, stále platí heslo „Nobody knows, if Mang is really a horse“ (a kdyby po sundání masky ukázali, že Mang je opravdu kůň s masku koně, tak by to aspoň bylo vtipné a svým způsobem chytré, jenže to oni né…)

– parůžky na hlavně Buddhy odkazují na množství volně pobíhajících srnek ve městě Nara (viz článek „A zase ty srnky„)

-mj-

Categories:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *